الأربعاء، 10 أبريل 2013

عارفة وقت ما ربنا يجمعنا مع بعض ببيت واحد ..

 
عارفة وقت ما ربنا يجمعنا مع بعض ببيت واحد ..
حياتك دي هخليها جنة بإذن الله .. العهد دا أنا واخده على نفسي بقالي سنين عارف إن غلطاتي كتير وياما عملت حاجات كانت تضايقك بس واثق إن ربنا هيهديني عشانك وعشان أنا نيتي كُلها خير ..

هتصحي الصُبح كدا تلاقيني محضرلك الفطار هو مش لازم كُل يوم يعني بس أهو على قد ما أقدر أهم حاجة إني أفرحك ..
وقت ما نخلص الأكل سوا أو حتى بعد الضيوف ما تمشي هنقسم شغل البيت بينا يعني أنا مثلاً عليا غسيل الأطباق وإنتي التنشيف ..
وكُل واحد فينا عليه يختار للتاني اللبس اللي هيلبسه عشان يُخرج بيه وهبطل كلمة برحتك واللي إنتي شيفاه عشان عارف إنها هضايقك ..
وأهم حاجة فـ دا كُله إنِ هكون إمامك فـ الصلاة وبإذن الله مش هنفوت فرض أبداً وهنقوم الليل سوا وفـ رمضان بقى دا هنكون حاجة تاني هنافس بعض فيه نشوف مين فينا اللي هيسبق التاني فـ الطاعات والعبادات وأكيد فينا اللي هيخسر هيجيب هدية للفايز :) ..

عارفة أنا بفكر بحاجات كتير أووي يمكن مقولتهاش بس هي جوايا تتلخص إنِ هكون ليكي الأب والأم والأخ والأخت والصحبة وكُل شئ من الآخر هعوضك عن كُل الناس بإذن الله ..

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق